Бізнес-портал «Ділова Столиця»: Топ-15 компаній, які захищають майбутнє України
Середа 23 Серпня 2023
Майбутнє України захисники виборюють на полі бою. Однак є справи й у тилу. Свідомий український бізнес докладає максимальних зусиль для наближення Перемоги, а крім того, намагається захистити українських дітей та дбає про довкілля, аби нові покоління жили у красивій та благополучній Україні майбутнього
За даними дослідження «Дія.Бізнес», станом на червень 81% представників бізнесу хоче долучитися до обговорення проєктів відбудови країни. А щоб наблизити момент відбудови та повернення до мирного життя, — компанії активно донатять на ЗСУ. Згідно з опитуванням Європейської бізнес-асоціації, ЗСУ та своїх співробітників, які стали до боротьби, фінансово підтримують 47% компаній. 42% надають свою продукцію на потреби війська, та соціальні цілі, а 24% — послуги.
Для деяких компаній щедрі та регулярні пожертви перетворилися на стиль життя. Серед головних напрямків — допомога з одягом, амуніцією, транспортом та приладдям; організація та проведення зборів на потужне озброєння; збереження заробітної плати для працівників, які пішли воювати, компенсація вартості медичних послуг в разі поранення. При цьому допомагають як на централізованому рівні, так і на рівні корпоративного волонтерства, коли співробітники самостійно та за власної ініціативи збирають кошти на допомогу військовим та співвітчизникам, що її потребують. Така практика не лише закриває важливі соціальні потреби, а й допомагає людям відчувати причетність до творення майбутнього.
Ще один напрямок — допомога в реінтеграції ветеранів, що повертаються на роботу. У деяких компаній для бійців передбачений цілий соціальний пакет — від консультацій юристів до фізичної реабілітації, а в разі потреби — безкоштовного навчання для здобуття нової спеціалізації.
Окрім допомоги військовим, значні зусилля компаній спрямовані на захист українських дітей, забезпечення їм гідного рівня життя та можливостей радіти дитинству попри активні бойові дії. Збереження нового покоління — завдання не з простих, адже під час війни діти є однією з найбільш вразливих категорій. За даними ЮНІСЕФ, за перший рік війни відсоток дітей, які живуть у бідності, виріс з 43% до 82%. Особливо критична для 5,9 млн переселенців. Крім того, війна негативно впливає на психічне здоров’я: за оцінками організації, 1,5 млн дітей мають ризики ПТСР, депресій та інших психічних проблем. Багато дітей щодня опиняються без доступу до базової медичної допомоги та шкільної освіти. Відповідно, для свідомого бізнесу відкривається безмежне поле для діяльності. Чимало кампаній за час війни присвячено саме забезпеченню маленьких українців найбільш необхідним — від товарів для гігієни до аналізів та лікарських консультацій. Ще частина — психологічній підтримці. Цей сегмент включає організацію розважальних активностей та, наприклад, реалізацію дитячих мрій.
Інший фокус для зусиль підприємців — збереження довкілля. За підрахунками Державної екологічної інспекції, за час повномасштабної війни українське довкілля зазнало збитків на 2082 млрд грн. Природа потерпає від лісових пожеж та різноманітних забруднень. А окремим випробуванням екосистем став підрив окупантами Каховської ГЕС. Держава самостійно не готова захистити довкілля від руйнувань, спричинених російською агресією. На жаль, в аналітичному звіті Європейської комісії щодо спроможності України виконувати умови членства в ЄС, за статтею про захист довкілля та протидію зміні клімату наша країна отримала лише 1 бал. Тому зусилля бізнесу для збереження української природи наразі мають вирішальне значення. І йдеться як про донати на боротьбу з наслідками каховської катастрофи та інші проекти, так і про свідоме ставлення до власного виробництва. Зокрема, усвідомлення нинішньої ситуації та рух України до ЄС мотивує підприємців розширяти спектр переробних технологій, мінімізувати відходи та оптимізувати використання ресурсів.
До Дня Незалежності ми сформували список компаній, які допомагають захищати українське майбутнє у різних сферах. Пріоритизуємо за активністю, кількістю вдалих проектів та кампаній, завдяки яким вдалося закрити нагальні потреби фронту та мирного населення. Паралельно з активною соціальною діяльністю ці компанії продовжують розвиватися, створювати робочі місця, випускати продукцію, що потрібна Україні саме сьогодні.
У рамках проекту ми в алфавітному порядку (спершу кирилицею, потім латиницею) публікуємо кейси компаній з різних галузей, які виборюють щасливе майбутнє для нашої країни.
Acino в Україні, фармацевтична компанія
За 17 місяців повномасштабної війни внесок швейцарської фармацевтичної компанії Acino в Україні в життєзабезпечення країни сягнув $20,3 млн. Компанія відвантажила на гуманітарні цілі понад 400 тис. упаковок лікарських засобів, що використовуються у неврології, психіатрії, кардіології, терапії та ендокринології, загальною вартістю 67 млн грн. Допомогу отримали тисячі громадян через 330+ лікарень, ГО та БФ. За цей час компанія сплатила до держбюджету понад 672 млн грн.
Acino в Україні надала 2 млн грн допомоги для ЗСУ та 4 млн грн на потреби МОЗ в межах ініціативи UNITED24, пожертвувала 2 млн грн для БФ «Нестримні» на евакуаційні автомобілі, стала партнером проєкту «Мобільні госпіталі для перемоги». А разом із БФ «Таблеточки» фармкопанія зібрала 136,7 тис. грн на ліки для онкохворих дітей та продовжила власний соцпроєкт «Твій безмежний світ», що допомагає людям з розладом аутистичного спектру.
Компанія забезпечила 100%-у виплату зарплати всім працівникам протягом перших місяців з початку вторгнення, допомогла з евакуацією, створила робочі місця у безпечних регіонах України, виділила фіндопомогу €500 тис. у блекаут, відновила відрахування до приватного пенсійного фонду, а також створила фонд допомоги тим, хто втратив житло, на €300 тис.
У червні Acino стала підписантом Принципів довгострокового сталого економічного відновлення України – Ukraine Business Compact 2023 під егідою Глобального договору ООН.